Vall d'Hebron cerca persones voluntàries sanes per a un estudi sobre la microbiota i els hàbits alimentaris

La importància de la microbiota intestinal a la salut de les persones és un fet ja demostrat científicament, així com la influència de la dieta en la composició de la microbiota. Els diferents patrons alimentaris fan que es puguin trobar diferències significatives a la composició de la microbiota intestinal de la població. Per aquest motiu, l'equip que lidera la Dra. Chaysavanh Manichanh, responsable del grup de Recerca en Microbioma del Vall d'Hebron Institut de Recerca (VHIR), posa en marxa un estudi per avaluar la composició de la microbiota en individus sans davant de diversos grups d'aliments.

S'anomena microbiota el conjunt de microorganismes que habiten en un entorn concret. La concentració més gran de microorganismes en el cos humà la trobem en el tracte intestinal i ve condicionada tant per factors no modificables com per exemple, el tipus de naixement, la genètica o l'edat; i per factors modificables, que serien els hàbits alimentaris, els fàrmacs o l'estil de vida, entre d'altres.

Fa uns mesos es va completar la fase pilot d'aquest estudi i ara calen aproximadament 1.000 persones voluntàries que hauran de respondre un qüestionari molt senzill sobre els seus hàbits alimentaris i aportar una mostra de femta, 3 cops al llarg d'un any.

Gràcies a la informació que se n'obtingui, s'avaluarà l'efecte de la dieta sobre el perfil microbià.

Qui pot participar en aquest estudi?

Totes aquelles persones que vulguin apuntar-se com a voluntàries sanes han de complir els següents requisits:

  • Edat entre 18 i 75 anys.
  • Sexe indiferent.
  • No patir malalties cròniques que puguin afectar la microbiota intestinal com malaltia inflamatòria intestinal crònica, infeccions intestinals, diabetis mellitus o malalties autoimmunes (lupus, artritis reumatoide, etc.).
  • No haver pres antibiòtics en els 3 darrers mesos (si durant l'estudi hagués de prendre antibiòtics ho ha de comunicar).

Com funciona l’estudi?

  • La durada de l’estudi serà d’1 any.
  • Els participants hauran de respondre uns qüestionaris sobre els seus hàbits de consum d'aliments.
  • Recollida de 3 mostres de femta. El material per a la recol·lecció se'ls farà arribar al domicili i l'hauran de tornar per correu.
  • No cal cap desplaçament al centre hospitalari.

Subscribe to our newsletters and be a part of Vall d'Hebron Campus

The acceptance of these terms implies that you give your consent to the processing of your personal data for the provision of the services you request through this portal and, if applicable, to carry out the necessary procedures with the administrations or public entities involved in the processing. You may exercise the mentioned rights by writing to web@vallhebron.cat, clearly indicating in the subject line “Exercise of LOPD rights”.
Responsible entity: Vall d’Hebron University Hospital (Catalan Institute of Health).
Purpose: Subscription to the Vall d’Hebron Barcelona Hospital Campus newsletter, where you will receive news, activities, and relevant information.
Legal basis: Consent of the data subject.
Data sharing: If applicable, with VHIR. No other data transfers are foreseen. No international transfer of personal data is foreseen.
Rights: Access, rectification, deletion, and data portability, as well as restriction and objection to its processing. The user may revoke their consent at any time.
Source: The data subject.
Additional information: Additional information can be found at https://hospital.vallhebron.com/es/politica-de-proteccion-de-datos.