We are a leading healthcare campus encompassing all fields of health: from healthcare and research to teaching and management.
Professionalism, commitment and research by professionals on the Campus are the key elements in offering patients excellent care.
We are committed to research as a tool to provide solutions to the daily challenges we face in the field of medical healthcare.
Thanks to our healthcare, teaching and research potential, we work to incorporate new knowledge to generate value for patients, professionals and the organization itself.
We generate, transform and transmit knowledge in all areas of the health sciences, helping to train the professionals of the future.
We are defined by our vocation for communication. We invite you to share everything that happens at Vall d'Hebron Barcelona Hospital Campus, and our doors are always open.
Hospital donations
Research donations
En el I Congrés Nacional COVID-19, descriuen com el SARS-CoV-2 desenvolupa una estratègia que li permet mantenir la seva altíssima especificitat per unir-se al receptor ACE-2 humà.
El I Congrés Nacional COVID19, la major trobada sanitari celebrat fins ara a Espanya, amb més de 16.000 participants, experts i professionals de la salut, i el primer que aborda de forma multidisciplinària les últimes novetats sobre l'abordatge i lluita contra la pandèmia del SARS-CoV-2, va arrencar ahir amb una taula rodona en què diferents viròlegs i microbiòlegs van aportar la seva visió i algunes de les possibles eines des d'aquest àmbit sanitari per facilitar el coneixement sobre el comportament del virus i millorar el seu diagnòstic.
El Dr. Josep Quer, investigador principal del grup de Malalties Hepàtiques de la Vall d'Hebron Institut de Recerca (VHIR), del Ciber de Malalties Hepàtiques (Ciberehd), membre de la Societat Espanyola de Virologia (SEV) i coordinador del Màster "Translational Biomedical Research" de la Universitat Autònoma de Barcelona, va presentar els resultats d'una investigació realitzada conjuntament amb el grup de recerca de la Unitat de Virus Respiratoris del Servei de Microbiologia liderat pel Dr. Andres Antón, coinvestigador principal del projecte, i la col·laboració de diferents serveis de Campus Vall d'Hebron. En aquest estudi han aconseguit descriure com el SARS-CoV-2 és capaç de perdre fragments del seu material genòmic (delecions) a la regió de l'espícula (proteïna que forma la característica corona de virus) per sintetitzar proteïnes incompletes que permetrien al virus autocontrolar la virulència de la infecció. Això seria una estratègia del propi virus per atenuar la infecció en l'hoste, minimitzant el dany produït, atenuant els símptomes, afavorint la seva persistència i en conseqüència mantenint la seva transmissibilitat.
La investigació, que s'ha publicat a la revista Emerging Microbes and Infections, ha aplicat les tècniques de seqüenciació d'última generació (next-generation sequencing) per a l'estudi del gen que codifica l'espícula viral (proteïna spike) en les poblacions virals presents en el tracte respiratori de 18 pacients amb COVID-19 (lleus i greus). Segons ha explicat el Dr. Josep Quer, “en el 100% dels pacients lleus i en la meitat dels pacients greus, una proporció significativa dels virus que es detecten presenten delecions amb un canvi en la pauta de lectura. Aquestes poblacions virals que perden un tros de material genòmic entre la subunitat S1 i la subunitat S2 de la proteïna de l'espícula, amb l'aparició d'un codó stop, acaben codificant una proteïna incompleta de l'espícula, on la subunitat S1 es manté íntegra”. Aquesta proteïna incompleta podria actuar com una proteïna soluble que s'alliberaria al medi exterior, i com ja està descrit per altres virus, reduiria la capacitat de virus per reduir la seva virulència en benefici propi.
Així, aquestes troballes suggereixen que la mateixa selecció natural ha triat aquesta estratègia, que permet al SARS-CoV-2 mantenir la seva altíssima especificitat per unir-se al receptor ACE-2 humà, i transmetre amb alta eficiència, a el mateix temps que controla la seva capacitat per infectar, afavorint la seva persistència i transmissió.
The acceptance of these terms implies that you give your consent to the processing of your personal data for the provision of the services you request through this portal and, if applicable, to carry out the necessary procedures with the administrations or public entities involved in the processing. You may exercise the mentioned rights by writing to web@vallhebron.cat, clearly indicating in the subject line “Exercise of LOPD rights”. Responsible entity: Vall d’Hebron University Hospital (Catalan Institute of Health). Purpose: Subscription to the Vall d’Hebron Barcelona Hospital Campus newsletter, where you will receive news, activities, and relevant information. Legal basis: Consent of the data subject. Data sharing: If applicable, with VHIR. No other data transfers are foreseen. No international transfer of personal data is foreseen. Rights: Access, rectification, deletion, and data portability, as well as restriction and objection to its processing. The user may revoke their consent at any time. Source: The data subject. Additional information: Additional information can be found at https://hospital.vallhebron.com/es/politica-de-proteccion-de-datos.