El Curs de Patologia Endocrina Mèdic-Quirúrgica arriba a la 25a edició

Dirigit a endocrinòlegs, metges de família, residents i professionals d'infermeria, destaca pel seu caràcter transversal i imminentment pràctic, que l’ha portat a consolidar-se com un dels més veterans de l’especialitat.

16/04/2019

El Curs de Patologia Endocrina Mèdic-Quirúrgica de Vall d’Hebron va celebrar la seva 25 edició el passat 4 i 5 d’abril  amb rècord d’assistència (més de 90 participants inscrits). Dirigit a endocrinòlegs, metges de família, residents i professionals d'infermeria, destaca pel seu caràcter transversal i imminentment pràctic, que l’ha portat a consolidar-se com un dels més veterans de l’especialitat, segons valora el Dr. Rafael Simó, cap del Servei d’Endocrinologia i Nutrició. “Els professionals vénen a reciclar-se i aprendre les últimes novetats en malalties com la diabetis, els tumors hipofisiaris o l’hiperparatiroïdisme primari”, assenyala.

En el programa d’enguany ha tingut un paper destacat l’obesitat: s’ha abordat des del seu tractament en la infantesa i l’adolescència fins com afecta la gent gran. També l’impacte de les noves tecnologies en l’endocrinologia. I ha estat objecte d’anàlisi el pàncrees artificial, que incorpora un sensor de glucosa i administra al pacient de forma automàtica la dosis d’insulina que li cal. 

“Ens trobem amb pacients diabètics que venen amb l’smartphone connectat a un sensor de glucèmia. Cal que els metges i el personal d’infermeria estiguin actualitzats i sàpiguen resoldre els reptes tecnològics, i això no és fàcil, ja que aquesta tecnologia evoluciona de forma molt dinàmica”, reflexiona el Dr. Rafael Simó. Es tracta d’una qüestió present en el dia a dia de les consultes, afegeix, que en els pròxims anys anirà en augment.

 

Promovent l’autonomia i l’educació sanitària dels pacients

El Servei d’Endocrinologia i Nutrició compta amb un Hospital de Dia que atén pacients amb malalties cròniques que fins ara requerien ingrés hospitalari, però que ara poden rebre el tractament de manera ambulatòria. És el cas, per exemple, dels pacients diabètics amb descompensacions agudes. També organitza periòdicament cursos de formació dirigits a ells i les seves famílies, per tal de millorar la qualitat de vida i promoure l’autocura.

Share it:

Subscribe to our newsletters and be a part of Vall d'Hebron Campus

The acceptance of these terms implies that you give your consent to the processing of your personal data for the provision of the services you request through this portal and, if applicable, to carry out the necessary procedures with the administrations or public entities involved in the processing. You may exercise the mentioned rights by writing to web@vallhebron.cat, clearly indicating in the subject line “Exercise of LOPD rights”.
Responsible entity: Vall d’Hebron University Hospital (Catalan Institute of Health).
Purpose: Subscription to the Vall d’Hebron Barcelona Hospital Campus newsletter, where you will receive news, activities, and relevant information.
Legal basis: Consent of the data subject.
Data sharing: If applicable, with VHIR. No other data transfers are foreseen. No international transfer of personal data is foreseen.
Rights: Access, rectification, deletion, and data portability, as well as restriction and objection to its processing. The user may revoke their consent at any time.
Source: The data subject.
Additional information: Additional information can be found at https://hospital.vallhebron.com/es/politica-de-proteccion-de-datos.