Més de 300 assistents a la jornada dels professionals d’infermeria dels cinc hospitals de Barcelona ciutat

La IX jornada organitzada per les direccions infermeres dels cinc grans hospitals de Barcelona va reunir  professionals de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron, l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, l’Hospital Clínic de Barcelona, Parc de Salut Mar i Hospital Materno-Infantil de Sant Joan de Déu.

21/10/2018

Els professionals d’infermeria dels cinc hospitals de la ciutat de Barcelona es van reunir a Vall d’Hebron en una jornada centrada en la seguretat en les cures. Una oportunitat perquè cada hospital expliqués quin és el model que ha implementat per garantir la seguretat dels pacients. Durant la inauguració de la jornada, el Dr. Vicenç Martínez Ibáñez, gerent de l’Hospital Vall d’Hebron, va assenyalar que “la seguretat és un problema que s’aborda amb una bona organització”.

D’aquesta manera, durant tota la jornada, professionals de l’Hospital Universitari Vall d’Hebron, l’Hospital de la Santa Creu i Sant Pau, l’Hospital Clínic de Barcelona, Parc de Salut Mar i Hospital Materno-Infantil de Sant Joan de Déu van debatre sobre temes com la construcció d’una cultura de seguretat del pacient i com implementar pràctiques innovadores que redueixin el risc d’errades i, per tant, ajudin a garantir la seguretat.

Com explica Maria Àngels Barba, directora d’Infermeria de Vall d’Hebron, “entre tots hem d’aconseguir anar millorant en un tema tan important com és la seguretat dels pacients”. En aquest sentit, Maria Àngels Barba va explicar que, quan, per exemple, es produeix una errada en una punxada, “cal fer una anàlisi per part de totes les persones implicades per saber què ha passat i establir mesures que garanteixin que no torni a succeir”.

D’altra banda, durant la jornada es va celebrar una conferència sobre “Seguretat aèria: model de referència per a la seguretat hospitalària”, per part de Daniel Acosta, instructor en Seguretat i Primers Auxilis de la Canadian Aeronautic Electronics. “El nivell de seguretat als avions és molt elevat –va assenyalar Maria Àngels Barba–, i per aquest motiu, és important analitzar què podem aprendre dels protocols de seguretat dels avions per aplicar als processos hospitalaris”.

Els membres del Comitè Organitzador de la jornada per part de Vall d’Hebron, Montserrat Martínez, presidenta de la Subcomissió de Seguretat en Cures, i Raquel Corredor, vicepresidenta de la subcomissió, van assenyalar que ha estat un èxit poder compartir coneixements i establir sinergies amb referents de seguretat dels cinc hospitals de la ciutat. “És un pas endavant per a integrar la seguretat en la pràctica clínica”, van remarcar. 

Share it:

Subscribe to our newsletters and be a part of Vall d'Hebron Campus

The acceptance of these terms implies that you give your consent to the processing of your personal data for the provision of the services you request through this portal and, if applicable, to carry out the necessary procedures with the administrations or public entities involved in the processing. You may exercise the mentioned rights by writing to web@vallhebron.cat, clearly indicating in the subject line “Exercise of LOPD rights”.
Responsible entity: Vall d’Hebron University Hospital (Catalan Institute of Health).
Purpose: Subscription to the Vall d’Hebron Barcelona Hospital Campus newsletter, where you will receive news, activities, and relevant information.
Legal basis: Consent of the data subject.
Data sharing: If applicable, with VHIR. No other data transfers are foreseen. No international transfer of personal data is foreseen.
Rights: Access, rectification, deletion, and data portability, as well as restriction and objection to its processing. The user may revoke their consent at any time.
Source: The data subject.
Additional information: Additional information can be found at https://hospital.vallhebron.com/es/politica-de-proteccion-de-datos.