Vall d’Hebron acull la VIII Jornada Catalana d’Infermeria Neurològica de la SEDENE

S’hi va analitzar el paper dels professionals d’infermeria en aquest camp, sobretot en aspectes relacionats amb pacients amb ictus i esclerosi múltiple.

12/04/2017

La Sociedad Española de Enfermería Neurológica (SEDENE) va escollir l’Hospital Universitari Vall d’Hebron per celebrar, el passat 30 de març, la seva VIII Jornada Catalana d’Infermeria Neurològica. La trobada va servir per analitzar i debatre el paper d’aquests professionals en l’atenció als pacients amb patologia neurològica, centrant-se en el tractament de l’ictus i l’esclerosi múltiple. Per aquest motiu, l’organització va anar a càrrec de la Unitat d’Ictus Vall d’Hebron, la Direcció d’Infermeria del centre, el Centre d’Esclerosi Múltiple de Catalunya (Cemcat) i el Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR), referents a l’àmbit estatal en aquestes patologies.

La jornada va comptar amb l’assistència de gairebé 150 persones, l’assistència més alta mai registrada, procedents de Catalunya i la resta de l’Estat, que van aprofitar per intercanviar experiències i debatre els nous aspectes relacionats amb la tasca de la infermeria en l’atenció d’aquestes patologies. En el camp de l’ictus, es va analitzar el seu maneig prehospitalari i hospitalari, tenint en compte la fase aguda i crítica de l’episodi, així com de les alternatives per reduir el temps fins l’atenció del pacient. I en el camp de l’esclerosi múltiple, es va tractar el paper de la infermeria dins una unitat especialitzada en aquesta malaltia degenerativa, així com la necessitat d’equips multidisciplinaris per atendre els pacients de forma integral durant tot el procés de la malaltia.

 

 Educació sanitària

Un dels aspectes rellevants de la jornada SEDENE va ser l’atenció que es va dedicar a l’educació sanitària dels pacients. Per aquest motiu, entre altres temes, es va discutir la utilitat de la Infermera Virtual, una eina del Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona dissenyada per potenciar-la. També es va celebrar una taula de debat interactiva per debatre els aspectes de la professió infermera, la recerca, la docència, l’assistència i la gestió.

També cal destacar que l’equip d’infermeria del Cemcat va rebre el premi al millor pòster presentat a la jornada per un treball sobre el paper de la infermeria en el maneig de les reaccions adverses al tractament endovenós. La reunió va acabar amb una visita dels assistents a les instal·lacions del Cemcat.

 

Share it:

Related news

Related professionals

Subscribe to our newsletters and be a part of Vall d'Hebron Campus

The acceptance of these terms implies that you give your consent to the processing of your personal data for the provision of the services you request through this portal and, if applicable, to carry out the necessary procedures with the administrations or public entities involved in the processing. You may exercise the mentioned rights by writing to web@vallhebron.cat, clearly indicating in the subject line “Exercise of LOPD rights”.
Responsible entity: Vall d’Hebron University Hospital (Catalan Institute of Health).
Purpose: Subscription to the Vall d’Hebron Barcelona Hospital Campus newsletter, where you will receive news, activities, and relevant information.
Legal basis: Consent of the data subject.
Data sharing: If applicable, with VHIR. No other data transfers are foreseen. No international transfer of personal data is foreseen.
Rights: Access, rectification, deletion, and data portability, as well as restriction and objection to its processing. The user may revoke their consent at any time.
Source: The data subject.
Additional information: Additional information can be found at https://hospital.vallhebron.com/es/politica-de-proteccion-de-datos.