Som un campus sanitari de referència que comprèn tots els camps de la salut: l'assistència, la recerca, la docència i la gestió.
La professionalitat, el compromís i la recerca dels professionals del Campus són elements clau per poder oferir una assistència excel·lent.
Apostem per la recerca com a eina per aportar solucions als reptes que ens trobem dia a dia en el camp de l’assistència mèdica.
Gràcies al nostre potencial assistencial, docent i de recerca treballem per incorporar nous coneixements per generar valor als pacients, als professionals i a la mateixa organització.
Generem, transformem i transmetem coneixement en tots els àmbits de les ciències de la salut per formar els futurs professionals.
La vocació de comunicació ens defineix. T’obrim la porta a tot el que passa al Vall d'Hebron Barcelona Hospital Campus i t’animem a compartir-ho.
Donació per a hospital
Donació per a recerca
La Unitat d’Angioedema Hereditari de l’Hospital Vall d’Hebron té com a objectius l’assistència multidisciplinària a pacients de totes les edats que pateixen aquesta malaltia, així com la docència i la recerca en aquest camp.
La Unitat d’Angioedema Hereditari (UAEH) de la Secció d’Al·lergologia creada a l’Hospital Universitari Vall d’Hebron atén des de fa més de 25 anys pacients afectats per aquesta patologia.
Les consultes externes de la UAEH estan situades a l’Àrea de Consultes Externes de l’Antiga Escola d’Infermeria i a l’Hospital Infantil i de la Dona, on especialistes en al·lergologia atenen de manera transversal, assegurant la transferència i continuïtat terapèutica des de la infantesa fins a l’edat adulta per a una patologia de base genètica i amb afectació de per vida.
La Unitat integra al·lergòlegs, immunòlegs, genetistes, ginecòlegs, maxil·lofacials, farmacèutics i infermers, que s’encarreguen de:
En funció de la mena d’atenció que ha de rebre el pacient amb angioedema hereditari diagnosticat, així com el seu perfil, haurà de dirigir-se a les àrees i/o unitats següents:
Els especialistes que treballen a les seccions d’Al·lergologia d’adults i de Pediatria són els encarregats d’atendre els pacients a les àrees de l'Hospital Infantil fins als 16 anys, i posteriorment facilitar una transferència i continuïtat terapèutica amb el seguiment a les consultes d’adults ubicades a l’Antiga Escola d’Infermeria i l’Hospital de Dia d’Al·lergologia a l’Hospital General.
La Unitat d’Angioedema Hereditari (UAEH) té com a consulta externa de referència, per fer el seguiment dels pacients amb aquesta malaltia, l’Àrea de Consultes Externes de la segona planta de l’Antiga Escola d’Infermeria. També, en ser una unitat multidisciplinària, i en funció de la mena de pacient (nen, adult, dona embarassada), atén des de diversos serveis i unitats de l’Hospital Infantil i de la Dona, l’Hospital General i Urgències.
L’equip d’infermeria està especialitzat en l’educació i les cures específiques a pacients amb aquesta patologia.
L’atenció de la patologia urgent es fa a l’Hospital Infantil fins als 16 anys i a l’Hospital General a partir dels 17. Els professionals que treballen a les nostres Urgències s’han format per reconèixer els símptomes de la patologia i el seu tractament específic i precoç.
Quan un pacient necessiti un procediment odontològic complex o maxil·lofacial serà avaluat pels cirurgians maxil·lofacials de l’hospital i s’organitzarà la intervenció amb la profilaxi adequada.
Els serveis d’Obstetrícia, Medicina Fetal i Anestèsia han creat una Unitat Funcional d’Embaràs d’Alt Risc per a dones amb angioedema hereditari amb l'objectiu de controlar el benestar matern i fetal durant l'embaràs, i per atendre el part i postpart amb un protocol assistencial dissenyat en funció del tipus d’angioedema hereditari i la situació clínica. S’atenen també casos de postpart amb risc.
En paral·lel, també hi ha una consulta d’assessorament reproductiu per a dones amb angioedema hereditari. Es tracta d’una consulta pròpia de la Unitat d’Angioedema Hereditari, que es fa conjuntament amb Ginecologia a Consultes Externes de l’Hospital Infantil i de la Dona.
En aquesta consulta un al·lergòleg/òloga i un ginecòleg/òloga experts analitzen conjuntament, en funció de la situació clínica i el tipus d’angioedema hereditari de cada pacient, el que pot implicar la possibilitat de concebre fills. La seva finalitat és la d’informar, avaluar i planificar la vida sexual i les possibilitats reproductives de les pacients que viuen amb aquesta patologia.
L’especialitat de Cirurgia Oral i Maxil·lofacial es defineix com a “l’especialitat mèdica i quirúrgica que s’ocupa de la prevenció, l’estudi, el diagnòstic, el tractament i la rehabilitació de la cavitat bucal i de la cara, així com de les estructures cervicals que hi estan relacionades de manera directa o indirecta”.
L’activitat assistencial que desenvolupem al Servei de Cirurgia Oral i Maxil·lofacial a l’Hospital Universitari Vall d’Hebron comprèn els àmbits següents: activitat en consultes externes, àrea quirúrgica, hospitalització i urgències. El nostre Servei és l’únic a Catalunya que disposa d’un sistema de guàrdies les 24 hores. D’aquesta manera, és un referent a la xarxa pública catalana.
També som referents en innovació: el Servei de Cirurgia Oral i Maxil·lofacial es va convertir l’any 2014 en el primer de Catalunya a utilitzar la cirurgia assistida per ordinador en les seves intervencions. Un canvi de paradigma i de la pràctica quirúrgica basat en la col·laboració entre els professionals mèdics dels serveis de Cirurgia Oral i Maxil·lofacial, Oncologia Mèdica, Oncologia Radioteràpica, Radiologia i Anatomia.
La cirurgia assistida per ordinador, que incorpora a la intervenció un navegador intraoperatori similar al GPS, permet tenir una visió tridimensional i en temps real de la posició on estan situats els instruments. D’aquesta manera, es garanteix una major fiabilitat i exactitud.
A més, les millores en la tecnologia de l’escanejat i en tractament d’imatges en 3D fan possible realitzar simulacions virtuals de qualsevol cirurgia, l’anomenada “planificació virtual preoperatòria”, així com del resultat estètic de la intervenció, el Morphing 3D.
Des del 2016, també som pioners en incorporar una plataforma tecnològica que permet la col·laboració entre els professionals mèdics i els enginyers i tècnics que dissenyen les pròtesis. La nova eina facilita la recuperació dels pacients i permet als cirurgians preparar la intervenció. També els posa en contacte, des d’un primer moment, amb els enginyers i tècnics que fan les pròtesis de forma personalitzada per a cada pacient. Un model de treball en xarxa entre diversos serveis de l’Hospital.
Oferim una assistència altament especialitzada mitjançant unitats funcionals multidisciplinàries per al tractament de patologies complexes, com l’oncologia maxil·lofacial, la reconstrucció microquirúrgica, la base del crani i les glàndules salivals.
Som un grup de professionals altament qualificats, cohesionat i molt motivat per fer front a patologies pròpies del terciarisme, és a dir, complexes. Aquests professionals són de prestigi reconegut, a més, amb activitat i participació en societats científiques.
- Tractament oncològic en equip multidisciplinari.- Cirurgia mitjançant biòpsia del gangli sentinella per a minimitzar els efectes secundaris de la cirurgia.- Unitat interdisciplinària de Glàndules Salivals.- Cirurgia personalitzada.- Unitat de Patologia Oral.- Diagnòstic i tractament de lesions orals pre-malignes.- Col·laboració amb àrees bàsiques de salut per al tractament precoç de les patologies orals i maxil·lofacials.- Cirurgia oral i maxil·lofacial infantil.- Deformitats dento-facials.- Col·laboració en els assajos clínics de cap i coll organitzats pel Vall d’Hebron Institut d'Oncologia (VHIO).- Medicina regenerativa mitjançant cèl·lules mare de teixit adipós per a millorar les seqüeles del tractament quirúrgic oncològic.
Tot plegat garanteix una cirurgia més precisa, menys hores de quiròfan i menys risc per al pacient. El pròxim pas passa pel disseny de nous teixits biocompatibles, una línia de recerca en la qual ja treballa el Vall d’Hebron Institut de Recerca (VHIR). El grup de Noves Tecnologies i Microcirurgia Craniofacial del Centre d'Investigacions en Bioquímica i Biologia Molecular per Nanomedicina (CIBBIM) estudiarà l’aplicació de nous biomaterials en cirurgia reconstructiva facial, teràpies cel·lulars amb cèl·lules mare en el camp de l’oncologia i l’ús de nous dispositius i biomarcadors per al diagnòstic precoç en càncer oral.
Al Servei també desenvolupem una activitat docent en totes les seves facetes: pregrau, postgrau i formació continuada, així com una activitat investigadora. Totes dues vessants són també una part fonamental de la nostra activitat.
Documentació relacionada:
La Unitat Docent la forma el Servei de Cirurgia Oral i Maxil·lofacial, amb la participació d'altres especialitats com Cirurgia General, Cirurgia Vacular o Unitat de Cures Intensives de Traumatologia.
Itinerari formatiu de Cirurgia oral i maxil·lofacial
Per què fer l’especialitat a Vall d’Hebron?
R1
Immersió
ABAT
Habilitats comunicatives
Investigació
Bioètica
eTEAMS I: Habilitats no tècniques
CUSAM I: Habilitats en orientació diagnòstica bàsica
R2
Biblioteca
eTEAMS II
R3
eTEAMS III
R4
eTEAMS IV: Curs bàsic d'instructors en simulació clínica
En 10.000 metres quadrats s’ubiquen 19 quiròfans dissenyats per fer les operacions d’alta complexitat. En funcionament des de finals de 2016, aquest projecte s’emmarca en els objectius d’adequació progressiva d’espais.
Per al pacient, aquesta tecnologia implica que es podran fer intervencions menys agressives, que facilitaran el postoperatori i, per tant, escurçaran el temps d’ingrés al centre.
El Bloc Quirúrgic, inaugurat el mes de setembre de 2016, representa un salt tecnològic i de qualitat, tant per als pacients, perquè està centrat en la reducció del temps d’intervenció i de postoperatori, com per als professionals, perquè incorpora noves tècniques quirúrgiques i fa més precisa la seva feina. A més, té una clara orientació a la sostenibilitat i l’eficiència energètica. Les noves instal·lacions, la tecnologia puntera i el canvi de gestió per processos permeten dur a terme noves tècniques quirúrgiques, millorar la seguretat del pacient i la feina dels professionals.
Els quiròfans incorporen navegadors de neurocirurgia, sistemes d’imatge en 3D, ecografia integrada i el nou robot Da Vinci Xi. Amb aquesta incorporació, l’Hospital Universitari Vall d’Hebron és el primer de l’Estat a tenir dos quiròfans equipats amb la tecnologia robòtica Da Vinci® per al seu ús clínic. A més, disposa de dos quiròfans híbrids. És a dir, incorporen uns arcs quirúrgics de raigs X per poder veure en directe el resultat de la intervenció, pensats per a cirurgia vascular i neurocirurgia.
El disseny dels quiròfans s’optimitza en espai i temps. Entre altres millores, podem configurar el quiròfan segons el tipus d’intervenció i, en pocs segons, tot s’ajusta a la posició predeterminada. Tots els aparells necessaris i punts de connexió pengen del sostre mitjançant un sistema de torretes electròniques, fet que permet que l’espai sigui més accessible i més fàcil de preparar per a l’operació següent. Alhora, permet una gestió energètica més sostenible.
Al Bloc Quirúrgic de l’Hospital General hi treballa un total de 700 professionals, amb l’objectiu de mantenir i millorar la xifra de prop de 8.000 operacions anuals només en aquesta àrea.
Com a aliats per assolir aquests propòsits, els professionals disposen d’un seguit de millores en els processos de treball que venen donats per aquestes noves instal·lacions i la incorporació de tecnologia. Per exemple, per facilitar la distribució del material, fem servir un armari robotitzat de 1.000 m2, que distribueix tot el material necessari per a cada intervenció.
A banda dels quiròfans, el Bloc inclou dues sales per a l’atenció del pacient abans i després que se sotmeti a una intervenció. La Unitat de Recuperació Pre i Post Anestèsica (URPA) pretén optimitzar l’ús de l’àrea quirúrgica, ja que fins ara s’adormia i es despertava el pacient al quiròfan. A més, a l'URPA hi treballa el personal d’Anestesiologia i el d’Infermeria, i està orientat clarament a una atenció més bona i més segura del pacient.
El nou Bloc Quirúrgic de l’Hospital General, així com la seva gestió organitzativa, s’ha desenvolupat amb la participació d’un equip multidisciplinari format per professionals de tots els àmbits. Un exemple de participació i treball en equip, en què s’han recollit veus per desenvolupar projectes assistencials centrats en la innovació i la millora de la gestió clínica. Aquest projecte ha representat una inversió de 21 milions d’euros en construcció i 16 milions més en equipament.
L’acceptació d’aquestes condicions, suposa que doneu el consentiment al tractament de les vostres dades personals per a la prestació dels serveis que sol·liciteu a través d’aquest portal i, si escau, per fer les gestions necessàries amb les administracions o entitats públiques que intervinguin en la tramitació. Podeu exercir els drets esmentats adreçant-vos per escrit a web@vallhebron.cat, indicant clarament a l’assumpte “Exercici de dret LOPD”. Responsable: Hospital Universitari Vall d’Hebron (Institut Català de la Salut). Finalitat: Subscripció al butlletí del Vall d’Hebron Barcelona Hospital Campus on rebrà notícies, activitat i informació d’interès. Legitimació: Consentiment de l’interessat. Cessió: Si escau, VHIR. No es preveu cap altra cessió. No es preveu transferència internacional de dades personals. Drets: Accés, rectificació, supressió i portabilitat de les dades, limitació i oposició al seu tractament. L’usuari pot revocar el seu consentiment en qualsevol moment. Procedència: El propi interessat. Informació Addicional: La informació addicional es troba a https://hospital.vallhebron.com/politica-de-proteccio-de-dades