Webinar VHIR -Dr. Xabier Michelena Vegas i Dra. Sara Marsal "COVID-19 incidence in adult and paediatric rheumatic disease patients treated with targeted biologic and synthetic DMARDs

 
  Activitat Online —
11/11/2020
11/11/2020 -- De 16:00h a 17:30h
Organización :
Vall d'Hebron Institut de Recerca (VHIR)
Modalidad: Presencial
Compartir:

Dr. Xabier Michelena Vegas, Metge Adjunt del Servei de Reumatologia i Urgències, Hospital Universitari Vall d'Hebron i Dra. Sara Marsal, Responsable del Grup d'Investigació de Reumatologia de l' Institut de Recerca (VHIR)

"COVID-19 incidence in adult and paediatric rheumatic disease patients treated with targeted biologic and synthetic DMARDs"

Els pacients amb artritis inflamatòries cròniques (AIC) tenen un risc incrementat d'infeccions tant per la disregulació de el sistema immune com pel tractament immunosupressor. En el moment inicial de l'actual pandèmia per COVID-19, hi havia una necessitat per part de la comunitat reumatològica de conèixer quin impacte podia tenir la infecció per SARS-CoV-2 i quina estratègia s'havia de seguir quant a el tractament immunosupressor selectiu (ISS) . El grup de recerca de reumatologia de la Vall d'Hebron va dissenyar el primer estudi observacional en pacients amb AIC per determinar la incidència de COVID-19 comparat amb la població general

CV: El Dr. Xabier Michelena Vegas és facultatiu especialista en Reumatologia de la Secció de Reumatologia de l'Hospital Universitari Vall d'Hebron i investigador pre-doctoral al centre d'excel·lència EULAR Leeds Institute of Rheumatic and Musculoskeletal Medicine (LIRMM). La seva àrea d'interès són les espondiloartritis incloent l'artritis psoriàsica i la espondiloartritis axial. Compagina la seva tasca assistencial en la Secció de Reumatologia amb la seva activitat investigadora en el Grup de Recerca de Reumatologia i presta els seus serveis en el Servei d'Urgències. Forma part de la Unitat d'Inflamació i Autoimmunitat de la Secció de Reumatologia on desenvolupa la seva activitat centrada en el seguiment altament especialitzat dels pacients amb espondiloartritis. Actualment, forma part del grup de treball de EMEUNET (the emerging EULAR network) i ha rebut les prestigioses beques de FOREUM (Foundation for Research in Rheumatology) i de NANSES (Assessment of Spondyloarthritis International Society) que li han permès desenvolupar projectes de recerca en epidemiologia i imatge en l'àmbit de les espondiloartritis.

Amfitrió: Dr. Juanjo González López, Laboratori d'Investigació - Servei de Microbiologia. Hospital Universitari Vall d'Hebron
jjgonzal@vhebron.net

Ja està disponible l’enllaç per apuntar-s’hi.

Inscriu-t'hi

La inscripció és gratuïta

 

Suscríbete a nuestros boletines y forma parte de la vida del Campus

La aceptación de estas condiciones supone que dais el consentimiento al tratamiento de vuestros datos personales para la prestación de los servicios que solicitáis a través de este portal y, si procede, para realizar las gestiones necesarias con las administraciones o entidades públicas que intervengan en la tramitación. Podéis ejercer los derechos mencionados dirigiéndoos por escrito a web@vallhebron.cat, indicando claramente en el asunto “Ejercicio de derecho LOPD”.
Responsable: Hospital Universitario Vall d’Hebron (Instituto Catalán de la Salud).
Finalidad: Suscripción al boletín del Vall d’Hebron Barcelona Hospital Campus, donde recibiréis noticias, actividades e información de interés.
Legitimación: Consentimiento del interesado.
Cesión: Sí procede, VHIR. No se prevé ninguna otra cesión. No se prevé transferencia internacional de datos personales.
Derechos: Acceso, rectificación, supresión y portabilidad de los datos, así como limitación y oposición a su tratamiento. El usuario puede revocar su consentimiento en cualquier momento.
Procedencia: El propio interesado.
Información adicional: La información adicional se encuentra en https://hospital.vallhebron.com/es/politica-de-proteccion-de-datos.